Velkommen i oasen

Blandt alt hvad vi tænker og gør, gemmer sig en rest af personlig nydelse, alt andet virker unaturligt. Kan det lade sig gøre at fuldende en opgave, uden at have været selvisk på bare ét eneste tidspunkt? - Jeg tror det ikke og det er en af forudsætningerne for at tænke, at acceptere at visse ting er som de er. Dermed ikke sagt at man ikke kan udfordre disse accepter, men man er blot nød til at accepterer deres eksistens, det er grundlæggende.
Jeg vil i høj grad forkusere på samfundet, både nu og fremtiden. Nogle ting vil, forhåbentligt, fremstå fornuftigt og andet vil være mere fantasifuldt og det fantasifulde skal have plads, ellers kommer vi ikke videre.
Håber du må finde fornøjelse i skriblerierne.

mandag den 11. januar 2010

Løb børn! Mor har kagerullen i hånden.

http://www.information.dk/telegram/220939
Er det skidt når ens første indlæg, ikke omhandler egne tanker? I så fald bliver dette slet, og jeg må indstille mig på en kort kariere på bloggossfæren. Jeg giver mig i hvert fald i kast med et projekt, og starten bliver hårdere en jeg havde håbet.

Birthe Rønn Hornbech, hvor kære integrationsminister, er en skandale, ikke blot for regeringen, men ligeså for Danmark som stat, både indadtil og udadtil. Så skarpt vil jeg lægge ud.

At kunne behandle uskyldige(!) asylansøgere, hun formentligt ej har mødt, på den måde hun gør i overstående indlæg, er hyklerisk, forfærdeligt og under lavmålet for, hvad en minister burde kunne udtrykke sig om (og her havde det været godt med en forfatningsdomstol), og ligeså hvad der er almindelig pli og dannelse. Hun udtaler sig om noget hun, rent principielt, ikke kan vide og gør det på en måde, så man kan undre sig dybt, om hendes egne forældre brugte hende, og måske endda ikke som skjold. Dette er en grim udtalelse, hvis den læses forkert, derfor vil jeg gerne præcisere:
At fru Hornbech går ud, i vendinger der burde være på kant med loven, og kritiserer mennesker hun ikke kender, vidner om en hvis form for arrogance og magtlidderlighed, der burde kunne stoppes. Jeg tror ikke at det er en tilfældighed, eftersom det jo ikke er første gang, og det kunne foranledige mig til at tro, at fru Hornbech har haft problemer som barn, evt. med nogle meget strenge forældre, der ikke har været deres opgaven voksen. Se, det er det samme jeg gør, jeg antager noget jeg ikke har en anelse om, og det kan være det er sandt, det kan også være det ikke er, men pointen er at det bygger på antagelser og ikke på fakta.
Fru Hornbech burde være klogere end dette, men det ser generelt set ud til ,at være problemet med dansk integrationspolitik, når der ikke er nogen der åbenhjertligt går ud og kritisere hende for sådanne udtalelser. Skammeligt.
Men til fremtidige asylansøgere i Danmark; "Pas godt på jer selv, staten har åbentlyst erkendt, at de hverken magter, eller vil påtage sig sådanne opgaver."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar